במאמר "הרטוריקה של הדימוי" מנסה רולאן בארת לבחון ולהבין דימויים דרך ניתוח המסרים שהם מכילים , ולבחון באיזו מידה דימויים חזותיים יוצרים תמונת עולם אידיאולוגית . המאמר של בארת מתמקד בניתוח פרסומות , שרעיון של הפרסומת להעביר בצורה אינטנסיבית דימויים מקובלים בחברה כדי שנשוכנע לרכוש מוצר כלשהו .
במאמרו מדגיש את המושגים דנוטציה וקונוטציה.
הפרסומות מביאות לנו סימנים שונים שיש להם שני חלקים מסמן ומסומן . המסמן זה האופן שבו הסימן רשום על אחד החושים שלנו ונושא משמעות כלשהי .
המסומן זה המשמעות שנפיק מהמסמן .
דנוטציה היא משמעות מילונית של מילה . הגדרה מוסכמת כללית בחברה .
הקונוטציה זה הפרשנות , זה הגדרה שתלויה בקשר החברתי תרבותי מסוים . נגיד אותה חברה ותרבות רובם יעלו אסוציאציות דומות כי הם נחשפים לאותם דימויים מקובלים .
הוא אומר שיש כמה פרשנויות של דימוי האחת בסיסית ומילונית כמו דנוטציה והשנייה תרבותית ויותר פרשנויות כמו קונוטציה.
מושגים נוספים זה המישור החזותי שהוא מדבר על המסרים שעוברים על סימנים שאפשר להבין במה מדובר . והמישור המילולי זה מכוון ואומר מה להסתכל ולהתמקד בפרסומת .
לסיכום , הוא טוען שהמציאות ה"טבעית" והמסרים שמעבירים הם לא סתם , מישהו החליט איך ובאיזה צורה להעביר לנו מסרים עם משמעויות .
במאמרו מדגיש את המושגים דנוטציה וקונוטציה.
הפרסומות מביאות לנו סימנים שונים שיש להם שני חלקים מסמן ומסומן . המסמן זה האופן שבו הסימן רשום על אחד החושים שלנו ונושא משמעות כלשהי .
המסומן זה המשמעות שנפיק מהמסמן .
דנוטציה היא משמעות מילונית של מילה . הגדרה מוסכמת כללית בחברה .
הקונוטציה זה הפרשנות , זה הגדרה שתלויה בקשר החברתי תרבותי מסוים . נגיד אותה חברה ותרבות רובם יעלו אסוציאציות דומות כי הם נחשפים לאותם דימויים מקובלים .
הוא אומר שיש כמה פרשנויות של דימוי האחת בסיסית ומילונית כמו דנוטציה והשנייה תרבותית ויותר פרשנויות כמו קונוטציה.
מושגים נוספים זה המישור החזותי שהוא מדבר על המסרים שעוברים על סימנים שאפשר להבין במה מדובר . והמישור המילולי זה מכוון ואומר מה להסתכל ולהתמקד בפרסומת .
לסיכום , הוא טוען שהמציאות ה"טבעית" והמסרים שמעבירים הם לא סתם , מישהו החליט איך ובאיזה צורה להעביר לנו מסרים עם משמעויות .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה